تست سیم کارت مبیننت
آموزش کامل تست سلامت سیم کارت مبیننت
در خدمت شما عزیزان هستیم با آموزش تست سیم کارت مبین نت امیدوارم از این آموزش حداکثر استفاده بهره را داشته باشید.
در این مقاله مواردی را مرور خواهیم کرد در آخر شما از سلامت سیم کارت خود اطمینان حاصل خواهید کرد و اگر سیم کارت شما نقصی داشته باشد آن را رفع می کنیم و تا ارتباط شما برقرار شود. نتیلو نماینده مجاز و سراسری مبیننت در بحث فروش مودم و سیم کارت مبین نت میباشد.
اگر چراغ شبکه مودم مبیننت شما خاموش است و یا به رنگ قرمز و یا زرد درآمده است با ما همراه باشید.
گام اول تست سلامت درگاه سیم کارت مبین نت:
اگر سیم کارت شما در مودم نصب شده است آن را از مودم خارج کنید. سپس ، به درگاه سیم کارت مودم نگاه کنید و آن را به دقت بررسی نمایید تا سیم کارت درست جانمایی شده باشد.
گام دوم تست سلامت فیزیکی سیم کارت:
در این مرحله کانکتورهای اسلات (محل قرار گیری سیم کارت در مودم) سیم کارت را به دقت بررسی نمایید منظور از اسلات دقیقا خشاب سیم کارت مودم مبین نت است .حال ، اگر مودم شما دارای اسلات بیرونی است مانند تصویر زیر اسلات را از هر گونه گرد و غبار و چربی پاک کنید.
برای پاک کردن چربی و گرد و غبار از روی اسلات میتوانید از پد الکلی یا گوش پاک کن آغشته به الکل استفاده نمایید دقت داشته باشید که میزان الکل نباید زیاد باشد تا به برد و یا قطعه دیگری آسیب بزند.
گام سوم تست سلامت سیم کارت مبین نت:
در این مرحله سیم کارتی را که از مودم خارج کردهاید بر روی یک میز صاف قرار دهید. حالا با توجه به این که سایز سیم کارت شما می تواند به صورت کامل، میکرو یا نانو باشد ؛ میبایست سیم کارت را بر روی میز تنظیم کنید. دقت داشته باشید که تمامی اجزای سیم کارت باید در یک راستا و هم سطح با خود آیسی سیم کارت باشد. منظور از آی سی سیم کارت تراشه سیم کارت است که همان برد سیم کارت می باشد و از اتصال این آیسی به کانکتور مودم آنتن سیم کارت حاصل می گردد.
گام چهارم تست سلامت سیم کارت:
حالا در این مرحله سیم کارت را مجدد بررسی کنید که عاری از هر گونه گرد و غبار و چربی بر روی تراشه سیم کارت باشد دقت داشته باشید اگر سیم کارت شما دارای ساییدگی و یا مدار معیوب است آن را تعویض نمایید.
برای تعویض سیم کارت مبین نت لطفاً با مرکز خدمات مشتریان به شماره ۱۵۷۵ تماس حاصل نمایید حالا پس از آن که از سلامت فیزیکی سیم کارت اطمینان حاصل کردیم مجدد آن را در محل جانمایی مودم مورد نظر نصب میکنیم.
گام پنجم تست سیم کارت:
در این مرحله باید دقت کنید که سیم کارت به صورت کاملاً صحیح در مودم جانمایی شده است. دقت داشته باشید بسته به مدل مودم سیم کارت میتواند به صورت متفاوتی جانمایی شود مثلاً در مودم مبین نت مدل یوتل LL334 جانمایی سیم کارت به صورت کامل و از داخل مودم می باشد. ولی در مدل هواوی B612 سیم کارت با اندازه و مقطع میکرو از زیر مودم نصب می شود.
در حین نصب سیم کارت مودم بی ۶۱۲ اگر کار را به صورت صحیح انجام داده باشید صدای کلیک سیم کارت را خواهید شنید .
گام ششم و پایانی تست سلامت سیم کارت مبیننت:
در این مرحله بعد از اینکه از سلامت فیزیک خود سیمکارت و نحوه قرارگیری آن در مودم اطمینان حاصل کردیم حالا باید به تنظیمات مودم ورود کنیم برای ورود به تنظیمات مودم از آیپی 192.168.1.1 استفاده می کنیم.
دقت داشته باشید باید این آی پی را در مرورگر وارد کنید تا بتوانید به کنسول مودم دسترسی داشته باشید بعد از این که به کنسول مودم مبیننت لاگین کردید در تب وضعیت یا استاتوس میتوانید شماره شناسه سیم کارت مبین نت را ببینیم.
اگر در این تب شناسه سیم کارت را مشاهده نکردید دو حالت ممکن است پیش آمده باشد.
حالت اول:
سیم کارت سوخته است یا به درستی در مودم جانمایی و نصب نشدهاست.
حالت دوم :
مودم معیوب است و قابلیت شناسایی سیم کارت مبیننت را ندارد.
نکته: در این صفحه یعنی صفحه استاتوس شناسه imei مودم قابل مشاهده است و این شناسه در بالا و یا پایین شناسه IMSI یعنی شناسه سیم کارت درج می شود.
در پایان اگر همچنان مودم شما آنتن ندارد و چراغ وضعیت سیمکارت یا شبکه آن قرمز است و طبق موارد بالا مشکل شما حل نشده است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
از شما بابت وقتی که برای مطالعه این مقاله صرف کردید متشکریم. نتیلو، همواره کوشیده است نیازهای مخاطبین خود را به صورت کاملاً ساده و صریح برطرف نماید. نتیلو نماینده مجاز مبین نت میباشد. موفق باشید
https://netilo.ir/image-transfer-via-the-mobinnet-internet/